søndag den 18. oktober 2009

Ny biotop: Katinger Watt

Da der desværre var nogle problemer med min gamle biotop, har jeg nu skiftet til en anden. Jeg har valgt området "Katinger Watt" der ligger ved Vesterhavet på halvøen Ejdersted (som jeg kommer fra). Her kommer nogle indtryk fra min nye biotop:





Området er et stort vadehavsområde, der opstod ved at der blev bygget en spærring for floden Ejder, således, at der opstod et nyt tørlagt område. Store fuglegrupper stopper op her om for- og efteråret. Lige nu er det bl.a. arten "Branta leucopsis", bramgåsen:


De flyver sammen i tusindvis lige nu, der er stor larm omkring fuglene.
Da området er meget ungt endnu, nemlig fra 1970´erne, er der skovområder med unge træer. Her er et krat med havtorn:


og her dens frugt:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar